:: Hasbi ALLAH wani'mal wakil, Wani'mal maula, Wani'man nasir 'Cukuplah ALLAH bagiku, Sebaik-baik pelindung, Sebaik-baik penjaga, Sebaik-baik penolong' ::

Kenapa ek?!

Kenapa kan bila kita rasa sakit hati dan marah, semua benda yang kita simpan mesti keluar dari mulut kita. Kita seolah2 mengungkit!!.. Padahal kita tak mengungkit pun. Cuma nak beritahu atau lebih terang kita nak bg orang tu faham. Kadang2 orang tak ingat apa dia buat dan apa yang dia bagi pada kita. dia tak tahu kita sakit hati. Then kalau scan kita punya hati dan boleh nampak mcm mana rupa mesti buruk dan bernanah nanah.

Ni satu lagi, kalau kita sayang orang. Kita cuba untuk faham orang, tapi orang boleh pulak cakap yang kita tak faham.. lepas tu cari lain dan cakap orang tu lebih memahami dari kita. kalau korang lah apa yang krang rasa? Kenapa tak pergi jek kat orang yang lebih faham dari kita tu. hee...kalau nak cite kan, memang macam macam alasan kan. Tapi orang memng takkan mengaku apa yang dia buat. Dan takkan ada sesiapa manusia yang jujur sangat pun.

Meluah tu kadang2 perlu kan babe!! :))

No comments:

Post a Comment